Nutrisi Terbaik Untuk Mereka

Jangan plak salah sangka ye..Nutrisi terbaik ni bukan utk manusia. (kalau manusia nk cuba pun apa slhnye). Terutama bg insan2 yg bergelar wanita..bak kata org "Wanita & bunga tak dpt dipisahkan"..(ye ke??). Jadi, utk memberi kepuasan kp wanita2 diluar sana yg amat berminat dgn bunga2an serta tanaman2 kecil2an, Putik Alam ada membekalkan nutrisi2 terbaik utk pokok2 bunga & tanaman sayur2an.

Kami mempunyai rangkaian nutrisi pelbagai pilihan dr pelbagai jenama utk penggemar tanaman secara kecil2an. Antara yg ada di sini ialah:

Rangkaian Baja Anita (tribute to woman named ANITA nih..)

Baja Anita terdapat coding yg tersendiri. Cthnya :
  1. Baja Organik Anita 33 mempunyai NPK 8:8:8 . Apa pulak NPK tu? N = Nitrogen  P = Phosphate K = Potassium Oxide (K2O)
  2. Baja Hijau Anita 45 mempunyai NPK 15:15:15. Khas untuk pertumbuhan tanaman hijau atau sayuran
  3. Baja Merah Anita 47 mempunyai NPK 13:13:21. Yang ini khusus utk bunga..nama ringkasnya "Baja Bunga".
Pilihan lain yg boleh didapati lg:

Rangkaian Baja FERTI
Coding yang terdapat dlm produk FERTI:

FERTI 14G
  • Baja bunga khusus untuk roses, salvia, gerbera
  • sesuai utk pembajaan di akar bg tanaman yg sensitif trhadap klorida
  • NPK  11:11:22 MgO 3

FERTI 13G
  • Baja "PERFECT"
  • Pembajaan di akar utk bunga raya, bunga ros, bunga kertas dll
  • Juga utk pokok buah2an, sayuran2an dll
  • NPK 15:5:20  Mg 2
FERTI 63G
  • Khusus utk pertumbuhan yg subur utk pokok bunga orkid
  • NPK 21:21:21
FERTI 67G
  • Baja Orkid yg berkualiti utk pembungaan yg kukuh.
  • Mempunyai kesan yg cepat dan terbaik utk semua jenis orkid dan tanaman hiasan
 Rangkaian Baja Organik FERTI

FERTI 25G - Baja Organik untuk tanaman sayur2an dengan NPK 5:3:3
FERTI 27G - Baja Organik + Humus untuk  semua jenis tanaman dengan NPK 8:8:8

FERTI 12 G - Baja organik buangan ayam (hee..ta-hi ayam le tuh). dlm bntuk berbutir. Mempunyai NPK 5:4:3...
FERTI 45 - Baja pertumbuhan berkualiti utk semua jenis tanaman hijau. NPK 15:15:15

Selain tu, ada jugak Rangkaian baja utk Buah2an:

Untuk pertumbuhan, pembungaan dan pembuahan (?? betul ke??)..banyak pilihan ade...

Harga memang sangat berpatutan...antara RM2.50 - RM 10.50 sepeket.
Ada banyak lg produk2 ada di Putik Alam...kita akan cerita pada entri akan datang ye...

Jangan lupe singgah di Putik Alam ye...

2 comments:

Miss Q said...

biki havoc je title. mata terbeliak dah baca kat feed blog tadi

Putik Alam Enterprise said...

hehe..ok la tu dpt tarik perhatian awk...jom singgah Putik Alam...