Sunday, March 28, 2010

Nutrisi Terbaik Untuk Mereka

Jangan plak salah sangka ye..Nutrisi terbaik ni bukan utk manusia. (kalau manusia nk cuba pun apa slhnye). Terutama bg insan2 yg bergelar wanita..bak kata org "Wanita & bunga tak dpt dipisahkan"..(ye ke??). Jadi, utk memberi kepuasan kp wanita2 diluar sana yg amat berminat dgn bunga2an serta tanaman2 kecil2an, Putik Alam ada membekalkan nutrisi2 terbaik utk pokok2 bunga & tanaman sayur2an.

Kami mempunyai rangkaian nutrisi pelbagai pilihan dr pelbagai jenama utk penggemar tanaman secara kecil2an. Antara yg ada di sini ialah:

Rangkaian Baja Anita (tribute to woman named ANITA nih..)

Baja Anita terdapat coding yg tersendiri. Cthnya :
  1. Baja Organik Anita 33 mempunyai NPK 8:8:8 . Apa pulak NPK tu? N = Nitrogen  P = Phosphate K = Potassium Oxide (K2O)
  2. Baja Hijau Anita 45 mempunyai NPK 15:15:15. Khas untuk pertumbuhan tanaman hijau atau sayuran
  3. Baja Merah Anita 47 mempunyai NPK 13:13:21. Yang ini khusus utk bunga..nama ringkasnya "Baja Bunga".
Pilihan lain yg boleh didapati lg:

Rangkaian Baja FERTI
Coding yang terdapat dlm produk FERTI:

FERTI 14G
  • Baja bunga khusus untuk roses, salvia, gerbera
  • sesuai utk pembajaan di akar bg tanaman yg sensitif trhadap klorida
  • NPK  11:11:22 MgO 3

FERTI 13G
  • Baja "PERFECT"
  • Pembajaan di akar utk bunga raya, bunga ros, bunga kertas dll
  • Juga utk pokok buah2an, sayuran2an dll
  • NPK 15:5:20  Mg 2
FERTI 63G
  • Khusus utk pertumbuhan yg subur utk pokok bunga orkid
  • NPK 21:21:21
FERTI 67G
  • Baja Orkid yg berkualiti utk pembungaan yg kukuh.
  • Mempunyai kesan yg cepat dan terbaik utk semua jenis orkid dan tanaman hiasan
 Rangkaian Baja Organik FERTI

FERTI 25G - Baja Organik untuk tanaman sayur2an dengan NPK 5:3:3
FERTI 27G - Baja Organik + Humus untuk  semua jenis tanaman dengan NPK 8:8:8

FERTI 12 G - Baja organik buangan ayam (hee..ta-hi ayam le tuh). dlm bntuk berbutir. Mempunyai NPK 5:4:3...
FERTI 45 - Baja pertumbuhan berkualiti utk semua jenis tanaman hijau. NPK 15:15:15

Selain tu, ada jugak Rangkaian baja utk Buah2an:

Untuk pertumbuhan, pembungaan dan pembuahan (?? betul ke??)..banyak pilihan ade...

Harga memang sangat berpatutan...antara RM2.50 - RM 10.50 sepeket.
Ada banyak lg produk2 ada di Putik Alam...kita akan cerita pada entri akan datang ye...

Jangan lupe singgah di Putik Alam ye...

2 comments:

Miss Q said...

biki havoc je title. mata terbeliak dah baca kat feed blog tadi

Putik Alam Enterprise said...

hehe..ok la tu dpt tarik perhatian awk...jom singgah Putik Alam...

Loading...